Renault 5 Turbo slavi 40. rođendan
Renaultu nisu bile dovoljne pobjede koje je zahvaljujući motorima s turbopunjačem ostvario u utrkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, već se odlučio okušati i u reliju!
Model koji je osmislio Jean Terramorsi i konstruirao Yves Legal razvijen je posebno za relije. Terramosi i Legal u tu su svrhu konstruirali i patentirali 400 modela. Prvi model Renaulta 5 Turbo predstavljen je na Pariškom salonu automobila 1978. Osvanuo je na brojnim naslovnicama zahvaljujući smještanju motora straga u sredini i širokim kotačima koje uokviruju još širi stražnji blatobrani. Svojim zapanjujućim izgledom ostavljao je dojam Renaulta 5 na steroidima.
Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu (ukupno 4857 primjeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni ukrotiti njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litreni četverocilindarski motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini. Premda je ovaj model isprva bio opremljen aluminijskim vratima i krovom te novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. dostupan je u inačici Turbo 2 koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svojeg prethodnika; uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijski dijelovi karoserije promijenjeni su kako bi se snizila cijena.
Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Rangotti proslavio ga je na reli utrkama diljem svijeta.